Tuesday, October 25

Finally I can say - I'm back in "blogger world!"


Täna postitus kaua aega tagasi toimunud Comeniuse projektist. Mäletate, kui käisin Hispaanias eelmisel õppeaastal? Täpselt seoses selle sama projektiga tulid inimesed Eestisse. Kahjuks/õnneks küll need, keda me ei tundnud. Kahju, sest oleksin väga tahtnud näha neid, kellega Hispaanias koos olime. Õnneks või rõõmuks sellepärast, et kohtusin uute lahedate inimestega!

Mina majutasin Iirimaalt pärit tüdrukut, Aoifet. Ta oli 16-aastane. Tüüpiline iiri tüdruk - hästi viisakas, hooliv, loomulik, tagasihoidlik. Eks me kõik oleme alguses tagasihoidlikud. Mul tõesti vedas temaga, sest mulle tundus, et ta oli kõigega rahul. Ei pirtsutanud söögi või millegi muuga, nagu mõned teised välismaalased (nii palju kui ma oma sõpradelt kuulsin). Tõesti, super külaline.
Välismaalased tulid 03.10 ja lahkusid 08.10!

DAY 1

Kui meie külalised saabusid Tsirguliina, ootas neid meie poolt ees pisike kohvilaud. Alustuseks mängisime ice breakingu mänge, et murda jääd, mis meie vahel oli. Hollandi tüdrukud ei olnud esimesel päeval kahjuks meiega, sest nende lend katkestati ja nad pidid tulema järgmisega. Hollandlased jõudsid kodudesse ca 23-00.00 ajal.

Mängud mängitud, söödud, kooli peal ringkäik tehtud, seadsime sammud koju, et puhata järgmiseks päevaks.

Mina ja Aoife, saabudes :-)

See küll esimese päeva alla ei lähe, aga mis seal ikka! :-) Enne Comeniuse projekti, tegin kodus sellised väikesed stendid, kus on üleval pildid meie kooli õpilasesinduse tegevustest aastatel 2008-2011. Minu mitme öö ja päeva tegevus!

Kogu ülespanek on lihtne, sest tunnistan üles, jätsin jälle asja viimasele minutile ja ei jõudnud hakata tegema erilisi kaunistusi või midagi. Koosneb nö kolmest lehest, tegin kõigist eraldi ka pildid.

DAY 2

Teine päev - õpetajate päev. Meie ülesandeks oli läbi viia aktus, mina olin algklassi õpetaja (4. klass) ja õppealajuhataja. Seega pidin ka käskkirja aktusel ette lugema. Kinkisime õpetajatele tavapäraste tänukirjade asemel suurendatud õpilaspiletid, kus olid andmed peale kirjutatud ning pildidki peale kleebitud! :-)

Meie külalised andsid samuti tundi - rääkisid oma kultuurist, keelest, maast.

Ühispilt
Minu klass üheks päevaks

Lahe oli õpetaja rollis olla. Uus kogemus. Ent see kogemus andis mulle selgelt märku, et ma pole õpetajaks sündinud. Kui mõned minu tuttavad on kaalunud õpetajaks saamist, siis mina kategooriliselt mitte.

Mu õpilased olid tublid, hästi usinad, aga samas ka liiga aktiivsed. Õpetja amet on tõesti raske, pole üldse kerge ülesanne ennast klassi ees kehtestada. Õpetaja peab olema üks paganama enesekindel inimene! :-) Ma nö langesin nende ohvriks!:-D Kui nad ütlesid, et ära anna õppida, me tõesti ei jõua kodus... no muidugi, mul hakkas kahju ju. Loomulikult ma ei andnud õppida! Suslikud!
Kutsusin direktori appi... et ta ühe suslikuga tegeleks! :D
Õpetajatele tegime ka väikese pildimeenutuse. Jälle natuke ööd ja päeva!
Teisipäeva õhtul oli meie kooli saalis Comeniuse projektile pühendatud kontsert. Mina ja Madis olime õhtujuhid.


DAY 3
Meie kolmas päev algas Võrumaal, käisime Setomaal. Muuseumis ja tsäimajas. Huvitav oli käia, mina pole näiteks ka seal käinud. Ülemisel pildl olen koos Hollandi tüdrukutega - Julia, Zoey ja Yvonne.
Külalistele enamasti tsäimaja mulgipuder ja kamamagustoit ei maitsenud. Esialgu. Vaatasid nagu imeilmutust. Võõras toit, loomulikult. Samas, kui nad paar esimest lusikat maitsesid, võtsid kausist juurdegi! Minu Aoife, nagu ikka, oli nii tubli, talle maitses ja ei ütlenud ühtegi halba sõna. Ainult kamamagustoitu ta lõpuks ikkagi ei maitsenud.
Meie päev jätkus Otepääl, uudistasime vaatetorni ja loomulikult, üllatus-üllatus, käisime seikluspargis. Kuidas siis muidu, kui seiklusparki ei lähe? Mina ise käisin juba 3ndat korda ja enam 5. rada ei teinud. Ühest küljest kartsin väga (naljakas, kuidas ma varem olen kõik rajad ära teinud ja nüüd nii väga kartsin), teisest küljest ei viitsinud ka enam. :-)

Meie päev lõppes noortekeskuses. Kõik olid väsinud, aga koosolemine oli ikka mõnus. Mängisime bingot, vaatasime telekat, sõime. Neil ei ole selliseid noortekeskuseid, seepärast oli jälle selline huvitav olemine. :-)

DAY 4
Pildil koos Norrast pärit türdukuga, Thalega. Tal oli nii super ilus naeratus! Neljandal päeval oli selline... mm.. töö tegemise päev. :-D Toimusid töögrupid, esitlused, milles mina ei osalenud, sest valmistasin töötubasid ette.

Mina viisin läbi koos klassivennaga märkide, peeglite, magnetite tegemise töötuba. Sai kõiki neid asju teha näiteks enda või sõbra pildiga. Toimusid veel mitu erinevat töötuba. Tantsiti, lauldi, käidi orienteerumas.

Pärast tegevusi koolis sõitsime Aoife, Aivi ja tema külalisega Pärnusse, et veeta vaba aeg Pärnu veekeskuses. Võisime oma vaba ajaga ette võtta seda, mida ise tahtsime. Hiljem käisime söömas super hüper delicious pizzat STEFFANIS!!!

Täiesti juhuslikult... läksid värvitud küüned pildiga kokku!
@ Steffani

Enne koju naasmist, sõitsime läbi ka Triinu juurest. Olime seal hästi natukest aega, olin väsinud sõidust. Nii lõppeski meie neljapäevane päev!


DAY 5

Reede, ühtlasi viimane päev, oli kõikidest päevadest kõige kõigem! Hakkasime omavahel selleks ajaks hästi läbi saama, suhted muutusid soojemaks ja juba oli käega katsutav lahkumise aeg. Mh!

Hommikul alustasime sõitmist Tartu poole. Meie esimene koht, kuhu läksime, oli AHHAA keskus. Mulle täiega meeldis, ma pole seal varem käinud. Oli valida, kas läheme enda DNA'd uurima või silma lahkama. Otsustasin DNA uurimise kasuks. :-)

Terviseks! Tegelikult oli see ainult vesi :-D

Appii!! See tundus alguses nii jube!!

Programmis oli sees ka Tartu Kutseõppekeskuse tutvustamine välismaalastele. Õigemini üldse, kogu kutseõppe tutvustamine. Mul on tehtud seal käigust ainult toidust pilti! :-D

Täitsa huvitav peedimagustoit
Vanalinna fotosessioon
Eestlased

Oooo! Ja teate!! Me käisime uisutamas ju kaa! Ma pole teab-mis-saati uisutanud. See oli ikka täielik challenge. Kukkusin ainult ühe korra maha, aga siis oli ka keegi teine süüdi. Igastahes kui ma jääl olin, siis ma jubedalt kartsin, sõbrad ütlesid, et mul käed ka täiega värisesid. Ma olin nii närvis.. aga kui lõpuks ennast nii hästi tundsin, hakkas aeg läbi saama. Kindlasti lähen varsti uuesti jääle nalja tegema!!! :-D

DAY 6

Kuuendal, meie projekti viimasel hommikul oligi uute sõprade saatmine bussile. Seda oli juba ette teada, et valan krokodilli-pisaraid. Kahju oli hüvasti jälle jätta. See ongi nende projektide kõige suurem miinus.

Igatsen neid kõiki, Hollandi tüdrukutega kohtun vist detsembris, aga sellest lähemalt räägin kunagi hiljem. :-)



Ma olen seda postitust juba 120 korda ümber teinud. Tekst jääb naljakalt, tühikud arvestab blogger kuidagilt nii teisiti.. Vabandan segaduse pärast, aga mu juhtmed on juba nii sassis! Kui ma tahan täna veel ühe postituse teha, siis ma pean selle sissekandega jamamise lõpetama... nüüd! :-D

No comments:

Post a Comment