Monday, December 30

All about Christmas ♥ 2013


Kuigi olen sel aastal kuidagi eriti vähe jõuluteemalisi postitusi teinud, siis sellest hoolimata olen endiselt olnud täielik jõulude fänn (ja ilmselt oled seda iga aastaga aina rohkem). Aga ma arvan, et pole hullu & püüan kõik kogutud mälestused sellesse postitusse mahutada - sest kui nüüd positiivselt mõelda, siis pikad postitused meeldivad nii mulle kui teile. :)

Kui lülitasin enda juba novembris christmas-mood'i ümber, siis detsembri keskpaigas hakkas mõte vahukommikakaost & sõpradest & jõulukinost minu juures hääbuma, sest juhuuuu!, täpselt siis algas mul ju eksamisess! Alguses olin valmis korralikuks eksamimaratoniks, teisipäevast reedeni pidi olema iga päev eksam (sealhulgas teisipäeval kaks eksamit), aga siiski otsustasin reedese päeva vabaks võtta ja ühe eksami jaanuarisse lükata. Seega jäi vaid neli... :) 

Mõnele võib tunduda, et neli eksamit on täiesti ladna teha, aga mnjah, nii mõnigi aine nõudis eelnevat näiteks arvestustööd. Mul on üldse tegelikult pooleteise aasta jooksul olnud erialast tingituna vähe eksameid, enamus lõputöid nõuavad erinevaid kirjalikke uurimusi, ettekandeid või muid töid. Pluss muidugi see, et ega kõik nüüd tehtud pole. Jaanuaris järgmine sats! Aga vähemalt võin rõõmustada selle üle, et jaanuaris on üks ettekanne vähem teha - sain ühe aine "A" selle eest, et olin loengus aktiivne ja küsisin külalisesinejalt mõned küsimused. Minu jaoks suhteliselt tavaline, sest ma olen see tüüp, kes alati midagi küsib... ja põhjus on muidug lihtne - millal veel, kui mitte nüüd? :) Aga õppejõud otsustas premeerida ja why not!

Aga Tõnu külaskäik minu juurde oli see, mis minu sessi lõppu ja jõulude algust highlight'is! Tegelikult meie väikeste plaanide pärast tegingi reede vabaks - me polnud kaua näinud ja meie mõlema patareid vajasid laadimist & sellepärast oli suur ei-ei ka reedesele eksamile. Aga kõige armsam tema külaskäigu juures oli hoopis see, et ta tuli lubatust üks õhtu varem ja andis telefonis head ööd soovimise asemel teada, et seisab parasjagu hoopis minu trepikoja ees. ♥

Kõigepealt me muidugi puhkasime, aga järgmisel päeval pärast minu eksamit jalutasime vanalinnas, tšekkasime jõuluturu üle & läksime meie lemmikkohta - Olde Hansasse! :) Ahhetasime ja ohhetasime heast söögist ja täis kõhust ning taaskord lubasime üksteisele, et järgmisel korral piirdume vaid snäkivaagnaga, aga oh, eks näis. Sest sealsed söögid on ju lihtsalt võrratud!

Enne jõule kodus veedetud aeg oli igatepidi seotud (muidugi) jõuludega! Kusjuures, kogu selle kuue (noh, vahet pole et viis ja pool ja peale) aasta jooksul tegime esimest korda koos piparkooke. Lihtsalt varasematel aegadel on alati keegi teine teinud, aga sel aastal tahtsime ise kaa! Sest koos kööki me sobime ja koos kokkama veel paremini! :D

Ja täitsa esimest korda käisime koos metsast kuuske koju toomas! Üks Tõnule & teine tema vanaemale. Päris armsakesed valisime välja. Ja see polnud kusjuures viimane asi, mida sel aastal täiesti kahekesi tegime... Ehtisime alguses lihtsalt suurest soovist Tõnu juures kuuse ära (tavaliselt ehime eraldi kodudes) ja hiljem tuli välja, et olime ühtlasi ka suureks abiks ning ülejäänud pere sai kogu jõulusagimise juures ka natukene puhata. :)

23ndal olin kokkamisel abiks empsil & olin väga rõõmus selle üle, sest mu emme on selline supernaine, kes jõuab minu igavese kurgilõikamise ajal juba terve salati valmis teha ning tal on olnud lihtsam kõik kiiresti ise ära teha. Aga juhhuu!! nüüd olen juba suur laps ja mind lubati ka kööki! Hahaaa! :D Tegelikult ma arvan, et sel korral võis minust isegi pisut abi olla!

Ent 23s algas ja lõppes köögis, sest (jälle üks meie esimestest), otsustasime esimest korda suure jõulusöögi tegemise enda peale võtta (jõululaupäeva õhtul oleme tavaliselt Tõnu pere juures). Jällegi, suurest huvist kokkamise ja söögi vastu & saime taaskord perele abiks olla. Ja jõululaupäeva eel alustasimegi juba ettevalmistustega, sest muidu oleks õigel päeval ajahätta jäänud. :) Aga huhhhuuu, tegime ise pasteeti! Tundub nii väike asi, aga kui ise täiesti nullist pasteeti teha, siis ei ole ikka küll väike asi!! :D

Jõululaupäeva hommiku & lõuna veetsime kinke vahetades ja süües minu juures ning kuna saime Tõnuga nii mõnusad pidžaamad, siis jõululaupäeva outfiti mure oli lahendatud ja sellepärast esimesel pildil hommikumantlis olengi. :) Pärastlõunal suundusime taaskord Tõnu juurde, et jõululaulude saatel kella kuueks kõik söögid valmis teha. Kasutasime mitme roa puhul Jamie Oliveri retsepte ja need töötasid väga hästi! Kuigi enda kiitmisel olen väga arg, siis sellest hoolimata arvan, et saime jõulusöögi tegemisega suurepäraselt hakkama. Kindlasti julgustan Jamie jõuluretsepte järele proovima!

Ja muidugi, nagu traditsiooniks saanud, käis ka Tõnu ukse taga jõuluvana ja jättis suure kotitäie asju, mida hiljem ligi tunnikese lunastasime. Pärast laule & salme & rõõmu reisisime läbi skype Saksamaale ja edastasime ka Maanu perele jõulutervitused... ja nii meie jõuluõhtu mööduski. Kuidagi nii-nii kiiresti, aga sellest hoolimata ikka armsasti! :)

Esimesel jõulupühal tuli meil aga uitmõte, et läheks õige matkama... kõige pöörasem, aga lahedam mõte, mis saab esimesel jõulupühal tulla! Käisime minu vanavanemate juures ära ja umbes seitsme ajal jõudsime Tõnu õe Katu juurde, pakkisime end kokku & sõitsime Luhasoo matkarajale. Kogu sõidu ja seiklemise peale jõudsime rajale ligi pool kümme õhtul - pealtnäha täiesti hull mõte! Kes siis öösel, pimedas ja talvel soosse laudtee peale matkama läheb!!?? Aga vot, meie läksime - soojalt riides, toidumoon ja taskulambid kotis!

Luhasoo matkaraja lõpus on aga kirjeldamatult idülliline (sest tõesti, sealolemist peab ise tajuma) matkamaja, kus on sees kamin, mitu magamisaset, laud, pingid, isegi köögitarbed. Ja meie võitsimegi puud kaasa, tegime kaminasse tule, tegime verivorstid kaminatulel soojaks ning nautisime viiekesi seda hubast matkamaja, üksteise seltskonda, küünlavalgust ja tagasihoidlike jõuluroogasid. Ausalt, parimat punkti jõuludele oleks olnud raske panna! 

Ma loodan, et ka teie jõuluaeg oli seiklusrikas, meeldejääv ja täis neid "esimesi kordi". ♥ :)


Olen nii õnnelik, et mu lapsepõlveunistus on täitunud ja mul on lõpuks kutsu, kes tuleb kaissu, magab kaisus & on üleüldse täielik kaisukaru!

RETROKAD!

Flashback tudeng.tv jõulupeole...

Igal aastal on mul üks kindel teema, kuidas jõulukaardid kaunistan... olgu selleks lõiked, kaunistused või, nagu sellel aastal - kindel scrapbookingu paber. Tundus, et india sametpaber on 2013. aasta jaoks kõige parem valik!

Pilt Luhasoo matkamajast... PS! Oma silm on kuningas - kohapeal veelgi idüllilisem!

No comments:

Post a Comment