Saturday, June 22

DIY :: Sandrellega köögis :: jääkohv


Alates hetkest, kui maitsesin jäälattet, sai sellest minu lemmik kohvijook! Mina olen kõige paremat jäälattet saanud ühest Sikupilli kohvikus (see nurgake, kes Hesburgeri kõrval kohe on). Mitu aastat tagasi proovisin kodus ka jäälattet järele teha ja see oli pehmelt öeldes täielik lurr (Krissu, Sa olid tol korral mul külas ka vist).

Aga nüüd on mul hea retsept, mille järele enda lemmikjooki teha (noh, tegemist pole küll jäälattega, aga jääkohv on ta ikka!). Apollos on praegu pakkumine, et kaks raamatut võrdub kuus eurot (teatud raamatud). Mina valisin välja endale kokteiliraamatu (mittealkohoolsed joogid!) ja kokaraamatu. Tean, et saaksid paljusid neid retsepte ka internetist, aga mulle nii meeldib, kui mul on köögis oma kokaraamatud ja nii, kui tuhin peale tuleb võtan raamatu ja otsin endale meeldiva retsepti. Tavaliselt kui netist midagi otsin, siis läheb mul enne mitu tundi, kui suudan lõpuks midagi üles leida.

Kuid igastahes, kuna kindlasti on paljud juba jaanitralliga algust teinud, siis jääkohv on üks hea jook, mida hommikul turgutuseks külalistele pakkuda.

JÄÄKOHV
Valmista espresso või hästi kange kohv. Pane klaasi põhja kondenspiim ja täida klaas jääga. Soojenda piim ja vanillisuhkur pidevalt segades umbes 70 kraadini, et piim läheks natuke vahtu. Vala klaasi espresso ja kõige lõpuks kuumutatud piim.

 Kondenspiim põhjas vs jääga täidetud klaas
 Kohvikoor vs vanillisuhkur
 Jääkohv ilma piimata vs tulemus (mina segasin ära, et jääks magusam aga see on valikuline)

2 comments:

  1. Üks lihtne ja maitsev variant on veel kui panna blenderisse kakaod, lahustuvat kohvi, vett, piima ja suhkurt. Võid proovida kunagi :) ise proovin sinu varianti :)

    ReplyDelete