Thursday, April 18

Saate "Kolmeraudne" lava taga


Neljapäeval oli meil kursakatega võimalus TV3e saate "Kolmeraudne" kaadritaguseid näha. Meie õppejõud Tiina Jõgeda, kes aasta alguses meile intervjuueerimise tehnikaid õpetas, ütles meile kunagi loengus, et kui tahaksime näha, kuidas "Kolmeraudset" tehakse, siis annaksime talle teada. Tema nägemine täna tekitas ka juba kuidagilt väga hea tunde... :)

Vinge oli jälle telemajas olla, veel vingem oli see, et "Kolmeraudses" pole kunagi publikut käinud ja meie saime olla esimesed.

Kuigi mul on viimasel ajal olnud võimalus mitmeid saatesalvestusi näha, oli "Kolmeraudne" jälle midagi uut. Meid võttis vastu saate toimetaja Anneli Lepp, kes kohe esimesest pilgust meenutas mulle meie juuksur-Kailit. Ta oli täpselt sama siira ja sõbraliku olekuga ning vaba suhtleja, nagu Kaili, pluss oli mitmeid sarnasusi välimuses, näojoontes (Kailil on vist kaksikõde)... Igastahes tuli mul hull Kaili igatsus peale, sest minu jaoks on ta siiani olnud kõige lemmikum juuksur üldse ja kahjuks pole ma tema juurde jõudnud juba lõpetamisest saadik. 

"Kolmeraudne" on otsesaade ja pinget oli tunda. Ma vahepeal ei suutnud keskenduda saatekülaliste jutule, sest vaatasin, kuidas toimetaja ringi jookseb, kaamerameestega suhtleb või Mihkel Rauale kannatamatult märku püüab anda, et reklaamipausini on jäänud üks minut. 

Meid viidi ka režiisse, ehk nägime, kuidas üleval vajutatakse nupukesi, et televaatajatel oleks silme ees kõige huvitavam pilt. Võite mind totuks pidada, aga mina mõtlesin, et kaameramehed ise suumivad kaameratega (kui nt tahavad esiplaanis näidata Mihkel Rauda), aga täna avastasin, et kaamerad seisavad suhteliset sama nurga all (peaaegu kogu aeg). Aga üleval, režiis on ju inimesed, kes vajutavad nuppu vajutavad ja kaamerapildid vahetuvad. Võib-olla väljendan end natukene segaselt, aga ma praegu tõesti paremini ei oska...

Pärast saadet toimus meil "Question & Answer" koos Mihkel Rauaga!! Appi, kui elevil ma olin. Raud on nii vinge inimene, vastas meie küsimustele pikalt, kommenteeris juurde, oli TÄIEGA sõbralik ja avameelne. Tahaksin küll rääkida mitmest huvitavast detailist, millest ta jutustas, aga ma arvan, et ei tee seda. Üks asi on see, kui ise lähen saadet vaatama ja jagan blogis muljeid, aga kui meid on spets kuhugile võetud ning räägitud väga avameelselt midagi ajakirjanduse tudengitele, siis ilmselt peab see ka meie ringi jääma. Võib-olla saaksin öelda seda, et Mihkel püüab vältida "Kolmeraudse" saadete järelvaatamist, sest talle ei meeldi ennast kaamerast näha ja arrogantne-vahelesegav (intervjuueerimises) suhtumine on vaid näiline.

Igastahes, mul oli ütlemata tore neljapäev, meile öeldi, et võime kas või iga nädal neil stuudios käia ja Anneli Lepp rääkis nii palju taustainfot meile juurde, et kogu see kompott jättis tohutult hea mulje. Mulle ikka nii meeldib see atmosfäär ja pinge, mis telekaamerate taga ja stuudios toimub. Aahh, süda!! :)

2 comments:

  1. TÜs ajakirjandustudengitel oli selline kodune ülesanne, kus oli vaja mõnele ajakirjanikule helistada. Ma tean, et meil helistas umbes 10 inimest Rauale ja Raud oli valmis kõiki aitama ja rääkis mõnega pea tund aega. Nii et ta tundub tõesti väga lahe ja abivalmis inimene :)

    ReplyDelete